Nasza strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij

 Fruit Logistica 2019

Plantatorzy i kucharze pokazują, że polska kuchnia jest nadal smaczna, ale coraz lżejsza. Współpraca została zainaugurowana w Berlinie na „targach Fruit Logistica (6-8 lutego 2019). Inicjatorem kulinarnej promocji jest Polish Berry Cooperative – którego członkiem jest ELLIOT Podkarpacka Grupa Producentów Borówki. Prezentacje wsparli znakomici kucharze, Michał Czekajło oraz Mikołaj Rey, finaliści TopChef i MasterChef.

Młodzi kucharze wchodząc do zawodu przez lata bazowali tylko na zagranicznych przepisach i produktach. Mijał czas, zanim powrócili do tradycyjnych owoców i warzyw. Dziś się to zmienia. Michał Czekajło, współtwórca Food Think Tank, Szef Kuchni Browaru Stu Mostów z prestiżową Czapką przewodnika Gault&Millau, finalista TopChef, jeden z najbardziej nieszablonowych kucharzy młodego pokolenia jest pewny, że idziemy naprawdę w dobrą stronę.

Fruit Logistica 2019

Furorę na targach w Berlinie zrobił borówkowy lunch – lekki i bardzo polski. Jogurt, frużelina z borówek, kruszonka z chleba żytniego, a także kluski leniwe z borówkami. Danie, które przywołuje czasy dzieciństwa. Danie proste, tradycyjne i lżejsze poprzez dodanie owoców. Całość uzupełniły borówkowe lizaki, pomyślane jako smaczny prezent dla dzieci, których rodzice pojechali na targi.

Fruit Logistica 2019

Prezes Podkarpackiej Grupy Producentów Borówki ELLIOT , członka Polish Berry Cooperative Dorota Zęgota zwróciła uwagę na fakt, że kuchnia jest taka, jak się o niej mówi. Dlatego warto odejść od stereotypu, że kuchnię mamy ciężką, tradycyjną, tłustą, generalnie zdominowaną przez mięso. Pokazujemy, że polskie owoce są smaczne i że mogą być wykorzystywane w kuchni na wiele sposobów. Nasza kuchnia idzie w dobrym kierunku. Jest nadal smaczna, ale coraz lżejsza. Jako producenci, mamy tu ważną rolę do odegrania.

Borówki są prawdziwą wizytówką Polski. Na całym świecie dobrze budują markę Polska Smakuje. Produkują je ludzie z pasją. Polska ma też dobry klimat, połączenie chłodnych nocy i bardzo ciepłych dni sprzyja uzyskaniu balansu słodyczy i kwasowości. Nadaje on polskim borówkom wyjątkowy smak. Czasem trudny do osiągnięcia na południu Europy. Zdaniem wielu, to najsmaczniejsze borówki na świecie.

Promocja na targach buduje wizerunek Polski jako producenta i jako partnera handlowego. Smakiem polskich borówek cieszą się już konsumenci w 30 krajach na 4 kontynentach.

Copyright © 2024 ELLIOT

Projekt i wykonanie: Strony internetowe REMEDIA